Milan vertelt: Werken voor KPN Zakelijk bij PCS in Almere

Door: Jerry Bergwerff 6-3-2019

Categorieën
:
Stories,

Bij PCS in Almere is het één grote familie gemengd van jong en oud. Hoe het is om hier te werken voor KPN Zakelijk outbound? Wij vroegen het aan Milan (20 jaar) die hier inmiddels al anderhalf jaar in dienst is en sinds deze maand promotie heeft gemaakt tot Coach.

Wie is nou eigenlijk Milan?
‘’Geboren en getogen in Almere! Je kent het wel, ik hou van sporten en een goed feestje met mijn vrienden. Qua opleiding heb ik mijn Havo afgerond en daarna ben ik gaan kijken wat ik nou echt wilde doen, maar helaas kwam ik daar niet uit. Toen heb ik een tussenjaar genomen, wat er uiteindelijk in totaal drie zijn geworden… ’’

Hoe ben jij bij PCS terecht gekomen?
‘’Aangezien ik geen idee had wat ik nou precies wilde doen, ben ik gaan solliciteren bij PCS. Mijn stiefbroer werkte hier toen ook en hij zei dat ik het moest proberen, omdat het leuk was om te doen. Dit is mij eigenlijk zo goed bevallen dat ik nooit meer ben weggegaan en echt toekomstperspectief zie hier.’’

Ben jij een typische telefonische verkoper?
‘’Nee, ik ben eigenlijk een rustig type en toen ik hier begon had ik ook helemaal geen saleservaring. Mijn vrienden en familie omschrijven mij denk ik als iemand die houdt van grappen maken en een goede sfeer met zich mee kan brengen.’’

Hoe was jouw blik op klantcontact?
‘’In het begin had ik een beetje een negatieve blik op het werken in de klantcontact branche. Ik hoorde altijd dat werken in callcenters vaak geestdodend werk was en dat ik dat nooit moest gaan doen, maar het salaris sprak mij op dat moment gewoon echt aan. Daarnaast had ik de standaard baantjes bij de Albert heijn en McDonalds al een keer gezien en dit was niks voor mij.’’

‘’Het leukste aan mijn werk voor KPN Outbound is de persoonlijke ontwikkeling die je doormaakt. Je let erg op je zakelijke taalgebruik en ik heb het idee dat ik ergens mee bezig ben wat serieus is. Je kan negen van de tien keer echt iets voor een organisatie betekenen en dat moet je bij de klant duidelijk maken. Wanneer je echt iets kan bijdragen en de klanten blij maakt, geeft dat jezelf ook weer een stukje voldoening’’.

Kan je voorbeelden geven van iets wat jouw dag echt kan maken?
‘’Ik heb van mezelf nogal een winnaarsmentaliteit en wil ik altijd goed presteren, dus als ik mijn target haalde werd ik daar gewoon erg blij van! Ook sprak ik wel eens met een man of vrouw die aan het eind van het gesprek aangeeft dat ik ze erg goed heb geholpen of dat ze met mij een goed en gezellig gesprek hebben gevoerd.’’

En de minder leuke momenten?
‘’Ik merkte vooral in het begin dat ik echt heel de dag bezig was geweest en veel had gepraat. Dan ging ik in de avond naar vrienden en dan had ik eigenlijk niet zoveel meer te vertellen. Je bent natuurlijk op zo’n dag wel 8 uur aan het bellen, maar als je leuke gesprekken hebt, dan gaat de tijd echt super snel en merk je het niet.’’

Wat zijn nou echt jouw taken bij PCS?
‘’Nou ik heb heel toevallig vorige week promotie gemaakt tot Coach, dus dat is echt heel vet! Ik heb hier eerst anderhalf jaar op de vloer gewerkt voor KPN als Callcentermedewerker. Er was een interne sollicitatieprocedure in gang gezet en hier heb ik op gesolliciteerd. Ze zien echt aan mij dat ik het heel graag wil, ondanks mijn jonge leeftijd. Aangezien ik hier nu al een tijdje werk, weet ik veel van de producten en diensten af en kan ik collega’s helpen, ondersteunen en vragen beantwoorden.‘’

‘’Daarnaast voer ik ook gesprekken om medewerkers beter te maken en krijg ik echt de kans om ze te coachen. Het trainen van de nieuwe instroom hoort daar ook bij. Overigens is mijn functie echt veranderd, eerst belde ik hele dagen met klanten en nu is het werk gevarieerder en krijg ik de kans om mezelf verder te ontwikkelen.’’

Waarom denk je dat PCS als organisatie zo goed bij jou past?
‘’Er hangt echt en hele gezellige sfeer en er worden heel veel leuke dingen georganiseerd voor het team! Ook qua collega’s is het heel divers, van jong tot oud en gaat iedereen super goed met elkaar om. Het maakt hier echt niet uit wie je bent, want je wordt direct opgevangen in de groep. Daarnaast wil iedereen je super graag helpen, ook al vind je het bijvoorbeeld spannend om voor het eerst te bellen.’’

Wat is jouw wijze levensles bij PCS binnen deze functie?
‘’PCS biedt echt veel kansen om door te groeien en de organisatie zelf blijft ook groeien. Geef altijd 200% op werk en dan gaat het vanzelf. PCS geeft hiervoor kansen en als je laat zien dat je het wilt kom je er echt wel!’’

Lijkt het jou leuk om parttime of fulltime aan de slag te gaan bij PCS in Almere voor KPN Zakelijk outbound?
Bekijk hier de vacature