Sluiten

Zoeken

Sluiten

Filters

Yuri vertelt: Werken bij Nationale-Nederlanden in Ede

Jerry Bergwerff 12-3-2019 17:09
Categorieën: Stories

Bij Nationale-Nederlanden in Ede is er een mooie balans tussen plezier en resultaat. Hoe het is om hier te werken als Klantcontact medewerker op de afdeling Levensverzekeringen? Wij vroegen het aan Yuri (28 jaar) die nu bijna drie jaar in dienst is en hier werkzaam is als Coach.

Hoe kwam jij erop om te gaan werken voor Nationale-Nederlanden?
‘’Nou ik ben vroeger echt een ‘jobhopper’ geweest en ik vond het eigenlijk nooit echt leuk om te werken. Mijn eerste baan was in een callcenter als Klantenservice medewerker en daar was ik verantwoordelijk voor het verkopen van producten. Overigens was ik hier echt slecht in, want ik ben helemaal geen verkoper. Uiteindelijk ben ik bij Nationale-Nederlanden terechtgekomen via mijn zus en dit is zo goed bevallen dat ik er nu nog steeds zit!’’

Je bent geen verkoper, wat voor persoon ben jij dan wel?
‘’Dit klinkt misschien een beetje cliché, maar vaak als mensen problemen hebben, advies nodig hebben of er doorheen zitten, komen ze bij mij. Ik denk dat mensen mij als erg behulpzaam zien en daarnaast vind ik het belangrijk dat het goed gaat met een ander. Overigens vind ik sowieso het coachen en begeleiden van mensen heel erg leuk. Dat is ook de reden dat ik naast mijn werk als Coach nog een studie volg op de HAN: Learning and Development in organisations.’’

Is het voor jou een bewuste keuze geweest om te gaan werken in klantcontact?
‘’Nee, eigenlijk totaal niet. Mijn vader heeft altijd met klantcontact te maken gehad, dus ergens zit het er gewoon in. Hij werkte vroeger als Teammanager, dus onbewust volg je toch dat pad en vooral wanneer je nog niet 100% weet wat je wil gaan doen. Natuurlijk had ik het er wel eens met mijn vader over en hij zei dat ik het gewoon eens moest proberen! Dus ik ben er eigenlijk via hem ingerold en het voelt gewoon vertrouwd.’’

Wat is nou echt het leukste aan werken bij Nationale-Nederlanden?
‘’Mijn dag is echt geslaagd op het moment dat ik het verschil kan maken. Vaak is dat wanneer de klant blanco binnenkomt en eigenlijk geen idee heeft waarvoor hij of zij belt en dat jij met jouw expertise en vaardigheden de klant met het juiste antwoord, op de juiste weg weet te helpen. Naarmate je hier langer werkt, heb je natuurlijk steeds meer kennis in huis en leer je ook beter de behoefte van de klant herkennen. Daarnaast word je ook echt goed getraind op je gespreksvaardigheden.’’

Jij bent natuurlijk coach! Hoe pak jij het trainen van de medewerkers aan?
‘’Het coachen van medewerkers doe ik op basis van kennis en gespreksvaardigheden, door gesprekken te evalueren en echt naast de medewerkers te gaan zitten. Ik geef aan wat ze op dit moment al goed doen en ik kijk waar eventueel verbetering in zit. Ook laat ik medewerkers zelf gesprekken aanleveren die ze graag willen evalueren.’’

‘’Daarnaast hou ik me ook bezig met de instroomtrainingen en hou ik het trainingsmateriaal up-to-date. Ik vind het overigens ook belangrijk om zo nu en dan mee te bellen, om de ‘feeling’ te houden met de belvloer.’’

Vinden medewerkers het niet spannend als je naast ze komt zitten om mee te luisteren?
‘’Nee, gelukkig valt dat wel mee. Wat ik wel merk is dat mensen vaak denken dat het bij een verzekeringsmaatschappij heel zakelijk is, maar dan treffen ze mij en dat valt soms niet binnen het verwachtingspatroon. Natuurlijk zijn ze op het begin wel eens zenuwachtig, maar als ze door hebben dat ik ze echt graag wil helpen valt het reuze mee.’’

Als je bij Nationale-Nederlanden aan de slag gaat heb je een Wft-diploma nodig, hoe ervaart iedereen dit?
‘’Redelijk zwaar, je moet natuurlijk binnen een relatief korte tijd je Wft-Basis halen. Het is niet zozeer lastige stof, maar het is gewoon veel. Om even een indicatie te geven, slaagt bij ons circa 90% van de medewerkers in één keer. Ook heb ik gemerkt dat je vanuit FINTREX echt goede begeleiding krijgt en je altijd bij hun terecht kan met vragen.’’

‘’Stel je voor dat je graag verder wil in de financiële dienstverlening, dan heb je echt veel profijt van je Wft-diploma en is het natuurlijk handig dat FINTREX dit compleet voor je bekostigt.’’

Wat kan je nou verwachten als je werkzaam bent op de afdeling Verzekeringen?
‘’Vragen die veel voorkomen, zijn vragen over de waarde van de polis. Sommige klanten hebben een verzekering afgesloten, maar hebben geen flauw idee wat ze hiervan kunnen verwachten. Soms willen ze ook weten of ze kunnen stoppen met het betalen van de premie en wat dan de gevolgen daarvoor zijn. Natuurlijk heb je ook de statusvragen, wanneer iemand een verzoek in heeft gediend en wil weten of zijn of haar aanvraag in goede orde is ontvangen.’’

‘’Als je de dienstverlening echt leuk vindt en het helpen van klanten jou blij maakt, dan past deze functie gewoon goed bij je. Wanneer je direct in contact staat met de klant, ben jij echt het visitekaartje van Nationale-Nederlanden en kan jij als klantcontact medewerker het verschil maken.''

Maakt dat het werken bij Nationale-Nederlanden nou echt anders?
‘’Naast dat het werk gewoon afwisselend en uitdagend is, hebben we echt een super leuk team van totaal 36 man. Je ziet dat de medewerkers elkaar ook echt verder helpen en meedenken in verbeterprocessen. Natuurlijk wordt er ook echt veel gekletst en zeker de onderwerpen op vrijdagmiddag zijn altijd erg grappig! Daarnaast is het team heel divers, de één komt bijvoorbeeld hier werken na zijn of haar studie en de ander heeft er al een hele loopbaan op zitten. Geen dag is eigenlijk hetzelfde hier en de sfeer is gewoon echt top!’’

Lijkt het jou leuk om parttime of fulltime aan de slag te gaan bij Nationale-Nederlanden op de afdeling Levensverzekeringen in Ede?
Bekijk de vacature

 

Reageer

Heb je een vraag?

Bekijk onze FAQ voor het antwoord op de meest gestelde vragen.

Heb je hier het antwoord niet kunnen vinden?

Bekijk hier hoe jij het snelst antwoord krijgt op jouw vraag!

Solliciteer via Whatsapp!

Meld je aan voor onze Whatsapp-dienst en solliciteer direct op vacatures in jouw regio. Je kunt ook direct vragen stellen aan één van onze collega’s.

Stuur een app naar +31 6 21 86 37 92 met FINTREX AAN + 'PROVINCIES'. Voorbeeld: FINTREX AAN + Zuid-Holland, Utrecht.

Zet jouw ambitie aan het werk!
Filters
Yource Group Onze website maakt gebruik van cookies voor analytische en marketing doeleinden. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies. Bekijk voor meer informatie de privacyverklaring.