Sluiten

Zoeken

Sluiten

Filters

Germain vertelt: werken als Adviseur Personalized Marketing bij ABN AMRO

Jerry Bergwerff 29-5-2019 15:23
Categorieën: Stories
Heb jij altijd al willen weten hoe het is om te werken voor een grote bank zoals ABN AMRO? Wij vroegen het aan Germain (29 jaar) die werkzaam is als Adviseur Personalized Marketing bij ABN AMRO in Amsterdam.

Vertel! Wat voor persoon ben jij?
‘’Ik woon in Rotterdam in het mooie Kralingen! Ik hou heel erg van lekker uiteten gaan naar allerlei soorten restaurants en keukens. Mijn favoriete stekkie is toch wel Little V! Daarnaast heb ik een Pathé unlimited card, dus ik ben ook regelmatig in de bioscoop te vinden.’’

Je werkt bij een bank, wat voor soort achtergrond heb je?
‘’Ik studeer momenteel aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Daar doe ik de studies Economie en Rechten. Ik ben nu mijn studies aan het afronden, voornamelijk het Rechten gedeelte. Het is wel een mooie combinatie en ik vind het ook terug in mijn werkzaamheden bij ABN AMRO.‘’

Is het een beetje gemakkelijk voor je te combineren?
‘’Jazeker, ik werk 20 uur per week bij ABN AMRO en de overige uren besteed ik aan mijn studies of aan mijn hobby’s en vrije tijd. Het is natuurlijk belangrijk om een carrière op te bouwen, maar ik zeg altijd dat we niet leven om te werken, maar werken om te leven.’’

Waarom heb jij gekozen voor een functie bij een bank?
‘’Eigenlijk vanwege twee redenen! Het werd parttime aangeboden en daarnaast is het ook een functie waar je persoonlijk bezig bent. Ik ben namelijk werkzaam bij de afdeling Personalized Marketing, waarbij je een band moet kunnen creëren met de klant.’’

‘’Je moet veel over de klant te weten zien te komen om de financiële toekomst van de klant veilig te stellen. Dat doe ik aan de hand van mijn adviezen.’’

En wat houden jouw werkzaamheden nou echt in?
‘’Dat is met name klanten bellen die een leenaanvraag of een verzekeringsaanvraag hebben gedaan bij de bank, om te kijken of ik echt van meerwaarde kan zijn voor hun en kan adviseren.’’
‘’Onze afdeling vindt het belangrijk dat de klanten goed op de hoogte zijn van alle mogelijkheden bij hun eigen bank en dat ze niet als nummertje worden gezien, maar als mensen. Bij ons telt elke klant!’’

Het is dus geen keiharde sales?
‘’Voor ons is service echt primair, het klantbelang staat centraal. We gaan gewoon in gesprek met de klanten om te kijken hoe we ze verder van dienst kunnen zijn. Er zijn veel mogelijkheden bij ABN AMRO en er komen ook steeds meer mogelijkheden bij. Wij vinden het belangrijk dat de klanten daarvan op de hoogte zijn en dat ze daar optimaal gebruik van kunnen maken.’’

‘’Binnenkort gaan we ook beeldbankieren met de klanten en dat is echt uniek en persoonlijk. Natuurlijk kunnen zij er ook voor kiezen om 'normaal' te bellen, maar het videobellen maakt het voor ons en de klanten een stuk persoonlijker. Dit is iets wat heel goed past bij onze organisatie!’’

Hoe vind jij het tot nu toe?
‘’Ik vind het ontzettend gaaf! Ik heb bij veel verschillende werkgevers gewerkt, maar bij ABN AMRO werken is toch iets speciaals. Er is veel ruimte voor talentontwikkeling, maar mijn collega’s maken het verschil.’’

‘’Mijn collega’s staan altijd voor mij klaar en ik zie ze bijna als een soort van familie. Het idee dat ze altijd voor je klaar staan, geeft een boost van energie en daardoor kan ik de klanten nog beter helpen.’’

Wat voor ontwikkelingstrajecten biedt ABN AMRO aan?
‘’Elk kwartaal ga je in gesprek met de manager om te kijken hoe je je wilt ontwikkelen. Het moet wel echt uit jezelf komen en daar is ruimte voor. Je wilt bijvoorbeeld meer Wft’s behalen, gesprekstechnieken verbeteren of zelfs vitaler worden, want vitaliteit en duurzaamheid zijn ook belangrijke factoren bij ABN AMRO. Ze hebben zelfs een gym, zodat je kan sporten en dat vind ik echt gaaf!’’

Hoe zit het met de Wft-diploma’s die je moet behalen voor deze functie?
‘’Het is een aardige leerstof, maar de leerstof ligt in het verlengde van mijn studie. Dat is voor mij fijn en daarom ook een voordeel geweest.‘’

‘’Daarnaast is het ook één van de redenen geweest dat ik heb gesolliciteerd. Er wordt vanaf het begin als medewerker in je geïnvesteerd en dat kom je niet vaak tegen. Het was voor mij een trigger om te solliciteren, omdat je gelijk drie Wft-diploma’s op zak hebt en dan ben je nog maar net begonnen.’’

Wat voor type mens moet je zijn om bij ABN AMRO te werken?
‘’Je moet zeker deskundig zijn, je moet weten waar je het over hebt en daarbij ook de juiste kennis op zak hebben. Daarnaast is ambitieus zijn ook belangrijk, in de zin dat je jezelf wilt ontwikkelen en verbeteren.’’

‘’Wanneer je bij een bank werkt, moet je ook een vertrouwd gevoel kunnen geven, waarbij je integriteit hoog in het vaandel moet hebben.’’

Wat maakt jouw werkdag echt compleet?
‘’Voor mij is een werkdag geslaagd wanneer een klant mij aan het einde van het gesprek oprecht bedankt dat ik contact heb opgenomen. Dat ze zeggen: ‘Hé, dit was echt een waardevol gesprek wat ik meeneem, ik ben blij dat ik bij ABN AMRO zit.’ Dan is mijn werkdag geslaagd!’’

‘’Ik probeer waarde te creëren en ik vind het belangrijk om waarde te creëren in mijn werkzaamheden. Het moet werk zijn waarbij ik wat toevoeg aan de maatschappij.’’

Wat wil jij mensen meegeven over je werk bij ABN AMRO?
‘’Een dag niet genoten is een dag niet geleefd, en dat geef ik ook aan mijn klanten mee. Het leven is zo mooi en op het moment dat je bij een bank werkt, realiseer je je dat geld niet het allerbelangrijkste is. Er zijn andere dingen belangrijker, zoals familie en gezondheid bijvoorbeeld.’’

Lijkt het jou leuk om aan de slag te gaan op de afdeling Personalized Marketing bij ABN AMRO in Amsterdam? Lees meer:
Vacature ABN AMRO Amsterdam

Reageer

Heb je een vraag?

Bekijk onze FAQ voor het antwoord op de meest gestelde vragen.

Heb je hier het antwoord niet kunnen vinden?

Bekijk hier hoe jij het snelst antwoord krijgt op jouw vraag!

Solliciteer via Whatsapp!

Meld je aan voor onze Whatsapp-dienst en solliciteer direct op vacatures in jouw regio. Je kunt ook direct vragen stellen aan één van onze collega’s.

Stuur een app naar +31 6 21 86 37 92 met FINTREX AAN + 'PROVINCIES'. Voorbeeld: FINTREX AAN + Zuid-Holland, Utrecht.

Zet jouw ambitie aan het werk!
Filters
Yource Group Onze website maakt gebruik van cookies voor analytische en marketing doeleinden. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies. Bekijk voor meer informatie de privacyverklaring.