Sluiten

Zoeken

Sluiten

Filters

Amal vertelt: Werken als Inbound Sales medewerker bij T-Mobile

Jerry Bergwerff 19-6-2019 10:08
Categorieën: Stories
Als Inbound Sales medewerker bij T-Mobile is een vlotte babbel en een connectie maken met de klant heel belangrijk. Hoe het is om hier te werken? Wij vroegen het aan Amal (24 jaar) die vanaf deze week op de nieuwe locatie in Amersfoort gaat werken.

Hoe ben jij in het commercieel klantcontact gerold?
''Eigenlijk heb ik altijd al gewerkt in de sales en heb ik het altijd gecombineerd met school. Daarna heb ik in de zorg gewerkt en voor de klas gestaan. Ik kreeg toen het aanbod om voor T-Mobile te werken en daar ben ik op ingegaan.’’

‘’Ik dacht eerst dat 32 uur per week iets teveel zou zijn, omdat ik bang was dat het werk eentonig zou zijn. Maar tot mijn grote verbazing is het totaal niet eentonig, omdat je elke keer iemand anders aan de lijn hebt en hele verschillende gesprekken voert. Tot de dag van vandaag vind ik het super leuk!’’

Wat voor opleiding heb je gedaan?
‘’Ik heb eerst SPW gedaan en daarna SPH! Dus dat is wel een hele andere kant. Ik twijfelde over wat ik nu precies wilde doen. Ga ik iets doen waarvoor ik heb gestudeerd of liever iets wat ik echt leuk vind?’’

‘’Dan ga je natuurlijk kijken naar veel verschillende dingen en is voor mij uiteindelijk de keuze op deze functie bij T-Mobile gevallen. Ik kan altijd terug naar de zorg en ik weet ook dat ik deze mogelijkheid heb, maar dit is momenteel wat ik echt heel erg leuk vind en goed mijn geld mee verdien.’’

Ik hoorde dat je uitgeroepen bent tot beste van de vloer het afgelopen kwartaal?
‘’Ja dat klopt! We werken met veel goede medewerkers, die allemaal hun eigen kwaliteiten hebben. Maar toen ik mijn naam hoorde, gaf dat wel extra motivatie omdat je het graag vast wilt houden.’’

Heerst er een leuke sfeer bij jullie op kantoor?
‘’Ja heel erg en we hebben echt een leuke Team Manager. Het is eigenlijk één grote familie! Je bouwt een band op met elkaar en je moet het ook samen doen.’’

Kan je wat meer vertellen over de eventuele bonussen?
‘’Toen ik hier ben begonnen, hoorde ik wel op het sollicitatiegesprek dat we bonussen krijgen voor de sales die je maakt, maar je weet vooraf nog niet zo goed wat je kan verwachten. In het begin lag mijn bonus een stuk lager, maar momenteel zit ik maandelijks tussen de 800 euro tot soms wel 1.000 euro aan bonussen.’’

‘’Daarnaast hebben we ook nog incentives een teamuitjes! Dat hebben we één keer in de maand of één keer in de twee maanden. Het motiveert en het blijft een challenge, omdat het je blijft uitdagen. Doordat je je incentives als team kan behalen, help je ook je andere collega’s.’’

Hoe belangrijk zijn de flexibele uren voor jou?
‘’Voor mij is dat heel belangrijk! Vooral als ik bijvoorbeeld ziekenhuisafspraken heb staan. Ik ben zelf chronisch ziek, dus ik moet best regelmatig naar het ziekenhuis. Daarnaast ben ik momenteel ook zwanger en daardoor heb ik vaak controles. Ik heb expres een doordeweekse vrije dag genomen en dat is op dinsdag, zodat ik al mijn afspraken op dinsdag kan plannen.’’

‘’Je kan hier heel gemakkelijk een dienst ruilen en daarnaast zijn we open van 9 uur ´s ochtends tot 9 uur ´s avonds, dus flexibeler kan eigenlijk niet. Je kan je uren altijd wel ergens maken. Zo zijn hier ook veel collega’s die hier werken in combinatie met school of stage.’’

Hoe zit het met de nieuwe locatie in Amersfoort?
‘’We gaan met collega’s uit Veenendaal en Ede aan de slag in Amersfoort. Dit is ook qua reistijd wat korter. Hier gaan we op twee soorten klanten bellen: kleine abonnementen en op 2G. Dit zijn klanten die alleen maar een abonnement voor bellen hebben en dat bieden we niet meer aan.’’

Ik heb er echt zin in. Een andere locatie, andere omgeving, andere collega’s en een ander soort klanten. Dus daar zit veel uitdaging in!’’

Wanneer is voor jou een werkdag geslaagd?
‘’Wanneer ik het dubbele van het target haal! Mijn geslaagde gesprekken zijn toch wel de klanten die heel boos opnemen en meteen zeggen: ‘Nee, nee, nee.’, maar dat je in het eindgesprek een hele andere klant aan de telefoon hebt. Dan ga ik echt met een fijn gevoel naar huis.’’

Waar moet een medewerker bij T-Mobile aan voldoen?
‘’Je moet openstaan om nieuwe dingen te leren en je moet om kunnen gaan met negatieve feedback. Ik zal niet zeggen dat je zoveel jaar ervaring moet hebben, want iedereen kan beginnen in de telesales. Maar je moet er wel voor openstaan en gewoon doorzetten.’’

‘’Je moet zeker in je schoenen staan en 100% achter het product staan. Want op het moment dat de klant twijfelt door jouw getwijfel, dan hebben ze dat gewoon meteen door. Je moet het zo luchtig mogelijk houden, zonder dat ze het gevoel hebben dat ze worden gedwongen.’’

Wat is een wijze levensles die jij hebt geleerd door je werk bij T-Mobile?
‘’Sommige mensen onderschatten het werk. Die denken: ‘Oh ze werkt maar in een klantcontactcenter. Of ‘Oh ze werkt in een callcenter.’ Ik heb toch met verbazing er veel meer uitgehaald dan ik ooit had gedacht.’’

‘’Ik zag dit echt als een bijbaantje met het idee dat het daarna zou stoppen, maar bij mij stopt het niet. Want je kan hier zoveel van leren en je kan er altijd in terecht.’’

Lijkt het jou leuk om aan de slag te gaan als Inbound Sales Medewerker?
Schrijf je hier in

Reageer

Heb je een vraag?

Bekijk onze FAQ voor het antwoord op de meest gestelde vragen.

Heb je hier het antwoord niet kunnen vinden?

Bekijk hier hoe jij het snelst antwoord krijgt op jouw vraag!

Solliciteer via Whatsapp!

Meld je aan voor onze Whatsapp-dienst en solliciteer direct op vacatures in jouw regio. Je kunt ook direct vragen stellen aan één van onze collega’s.

Stuur een app naar +31 6 21 86 37 92 met FINTREX AAN + 'PROVINCIES'. Voorbeeld: FINTREX AAN + Zuid-Holland, Utrecht.

Zet jouw ambitie aan het werk!
Filters
Fintrex BV Onze website maakt gebruik van cookies voor analytische en marketing doeleinden. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies. Bekijk voor meer informatie de privacyverklaring.